Vanzarile schioapata, si ca sa convingi un client sa iti cumpere produsele este nevoie de un talent de negociator deosebit. Cam acesta este situatia cu care se confrunta din ce in ce mai multe companii. De aceea, administrarea preturilor poate deveni un cosmar, doar daca nu detii un sistem ERP care sa iti ofere instrumentele pentru a controla si organiza relatia cu clientii.
Pretul este principalul element de negociere intr-o vanzare. Cu toate acestea, pe langa pret si discount, poti fi folosite dimensiuni suplimentare care sa vina in intampinarea unei strategii de negociere: Termene de plata esalonate, achizitia unei anumite cantitati sau atingerea unui anumit prag de valoare pentru obtinerea unui discount suplimentar, toate acestea se pot combina intr-un „scenariu” care sa va permita ca oferta dumneavoastra sa fie cat mai atractiva. Sistemele Atlantis ERP si XLine ERP va pun la dispozitie un intreg arsenal de „arme de negociere”. Astfel, un scenariu de acest gen poate include mai multe politici de preturi, iar fiecare politica de preturi poate fi definita in functie de urmatoarele dimensiuni:
- Articol, categorie, grupa sau subgrupa de articole
- Client, filiala client, categorie, grupa sau zona geografica client
- Termen de plata
- Modalitate de plata (cash, BO, CEC, etc)
- cantitatea sau valoarea achizitionata dintr-un anume produs sau dintr-o grupa, categorie sau subgrupa de produse
- Valoarea intregii facturi
- plaje de intervale referitoare la cantitati, valori, volume, etc
- pretul produsului
- discountul asociat fiecarui produs
- discountul pe total factura