Vanzarile schioapata, si ca sa convingi un client sa iti cumpere produsele este nevoie de un talent de negociator deosebit. Cam acesta este situatia cu care se confrunta din ce in ce mai multe companii. De aceea, administrarea preturilor poate deveni un cosmar, doar daca nu detii un sistem ERP care sa iti ofere instrumentele pentru a controla si organiza relatia cu clientii. Citeste mai mult.
In cele mai multe cazuri, raspunsul la aceasta intrebare este extrem de simplu: scadem din stoc comenzile de la clienti si daca stocul nu este suficient, diferenta o comandam la furnizor.
Nu la fel de simplu este in situatia in care avem o companie cu mai multe depozite (centre de desfacere) regionale. In general este recomandat ca aprovizionarea de la furnizor sa se faca prin intermediul unui depozit central, care functioneaza ca un centru logistic.
Desigur, in aceasta situatie, aprovizionarea se va face in etape, fiecare depozit regional plasand comenzi de aprovizionare catre depozitul central, iar depozitul central va centraliza aceste comenzi si va emite comanda catre furnizor.
Numai ca a derula un volum mare de marfa in acest sistem presupune si o atentie marita asupra stocurilor existente in fiecare depozit, a comenzilor pe care acestea le primesc de la clienti si a comenzilor de aprovizionare pe care le transmit.
Cateva elemente suplimentare pot imbunatati substantial nivelul de satisfacere a comenzilor si pot reduce stocurile excedentare. Citeste mai mult
Stocul de siguranta poate constitui atat un element salvator cat si un element incomod in activitatea unei companii. Un stoc de siguranta prea mare poate satisface orice comanda exceptionala, dar are un cost ridicat. In schimb, un stoc de siguranta redus asigura un anumit confort financiar dar poate sa puna in pericol disponibilitatea de livrare catre clienti. De aceea, folosirea stocului de siguranta optim constituie un element deosebit de important, care poate aduce bani suplimentari la bugetul companiei. Citeste mai mult.
Logistica este intr-adevar o componenta esentiala pentru orice companie care a depasit zona de comert on-line, fie el B2B sau B2C si livrare prin curier. Astfel de afaceri sunt cu miile, dar ce facem cand compania noastra are o cifra de afaceri care nu ne mai permite acest model de business?
Pentru a putea rezolva cu succes o astfel de provocare, trebuie sa avem in vedere cateva considerente. Stocurile sunt deja la un nivel care necesita o atentie deosebita. Citeste mai mult.
De cele mai multe ori, costurile aferente procesarii documentelor scapa de sub observatia multor manageri. Cu toate acestea, aceste costuri nu sunt de neglijat, desi practic nu sunt sesizabile. Timpul alocat completarii documentelor (fie ele facturi, avize, dispozitii de livrare, note de receptie) tinde sa fie din ce in ce mai mic, iar erorile care pot aparea pot da o cu totul si cu totul alta dimensiune factorilor de cost. Imaginati-va ca la introducerea unei comenzi primite prin e-mail, fax, etc, operatorul comite o eroare; in loc de 10 bucati, acesta tasteaza 40 de bucati. V-ati gandit vreodata cat va costa acest lucru? Haideti sa detaliem….Citeste mai mult.
Analiza cerintelor este prima etapa în procesul de parametrizare si customizare a unui sistem software ERP. De cele mai multe ori, acest proces de parametrizare si customizare este numit proces de implementare, dar in fapt, implementarea este doar o faza a acestuia.
Analiza cerintelor cuprinde acele operatiuni care au ca scop determinarea necesitatilor unei companii, tinând cont de eventualele conflicte ce pot aparea din partea diferitelor parti interesate, cum ar fi beneficiari sau utilizatori. Analiza cerintelor este esentiala pentru succesul unui proiect de dezvoltare. Cerintele trebuie sa fie aplicabile, masurabile, testabile, legate de nevoile de bussiness sau de oportunitatile identificate, si definite la un nivel de detaliu suficient pentru ca sistemul sa poata fi proiectat. Citeste mai mult.
Codul QR (Quick Response – raspuns rapid) este o metoda facila de codificare sub forma de imagine a unui text. Textul poate fi o adresa de web, un numar de telefon, sau chiar un mesaj text oarecare. Totusi, cea mai intalnita utilizare este pentru codificarea adreselor de web. Fenomenul a devenit foarte cunoscut atunci cand un cunoscut creator de moda a afisat bannere uriase cu acest cod, pentru a facilita accesul on-line la un clip promotional necenzurat. Astazi, anumite publicatii ofera accesul la continutul on-line al acestora prin intermediul acestui cod. Citeste mai mult.